Autómentő M2

Az M2-es autóút jelenleg megépített része Budapestet köti össze Váccal, és része az E77-es európai főútvonalnak. 2017 és 2019. között az autóutat 2×2 sávos autópályává bővítették a Dunakeszi és Vác-dél közötti szakaszon. Az M2-es gyorsforgalmi út 2×2 sávra történő bővítésének átadása a forgalom számára az M0-s autóút és a Vác déli csomópont között 2019. őszén megtörtént. AUTÓMENTŐINK ebben az összefoglalóban, az M2-es autópályán haladóknak szeretnének jó tanácsokat adni, mivel az autópályákon való közlekedés nehezebb kihívást jelent, főleg a kezdő sorőröknek. Az autópályára felhajtás nehéz lehet, különösen az új vezetők számára. Fontos azonban, hogy mire felérünk, felgyorsuljunk az autópálya sebességére.

HÍVÁS
+36 30 254 0042

Ha nem így teszünk, akkor arra kényszerítjük a többi sofőrt, hogy gyorsítson, lassítson, sávot változtasson hirtelen. Ha felhajtó közelébe érünk és látjuk, hogy nagy a bejövő forgalom, próbáljunk biztonságosan a belső sávba sorolni, szabad utat engedve a besorolóknak. A jobbra-balra előzgetést a KRESZ tiltja, mégis sokan alkalmazzák. Balesetveszélyes, hiszen egy rutintalan vagy idősebb sofőr könnyen megijedhet és elránthatja a kormányt, veszélybe sodorva ezzel minden közlekedőt. Ne előzzünk felelőtlenül, hiszen a nagy sebesség miatt jelentősen csökkenhet a reakcióidő és a féktáv. Ha egy lassú autó halad előttünk, várjuk, meg amíg a másik előző befejezi a manővert és visszatér a jobb szélső sávba. Ilyenkor jöhetünk mi. Sokan azt gondolják, a bal szélső sáv ugyanolyan haladó sáv, mint a többi, de nem az.

HÍVÁS
+36 30 254 0042

Természetesen a gyorsabb sofőrök több időt fognak eltölteni a belső sávban, de ha végeztünk az előzéssel, térjünk vissza a jobb oldali sávba. Ne kezeljük úgy az autópályát, mint valaki személyes versenypályáját. A KRESZ egyik alapszabálya, mégis sokan nem veszik figyelembe, és három sávos autópályán inkább a középső sávba közlekednek, még akkor is, ha nincs forgalom. Ne haladjunk tartósan a belső sávba, ha a szélső sáv is üres. Ne száguldozzunk ész nélkül, még akkor se, ha nincs forgalom. Ha felelőtlenül vezetünk, saját magunk és mások testi épségét is veszélyeztetjük az autók mellett. Az autót általában rendbe lehet hozni, de az ember élete már nem lesz ugyanaz. Bár van egy sebességhatár, egyes autók gyorsabban, más autók lassabban haladnak. Ez egyszerűen ilyen. Mindenezek ellenére fontos, a biztonság érdekében, hogy próbáljunk lépést tartani a forgalommal, ne okozzunk feleslegesen torlódást.

HÍVÁS
+36 30 254 0042

Válasszuk ki a megfelelő sávot az autó sebességéhez és tegyünk meg mindent, hogy együttműködjünk másokkal. AUTÓMENTŐ szolgáltatásunk az M2-es AUTÓPÁLYÁN, valamint az összes Magyarországon található autópályán felhívja minden autóstársunk figyelmét az erre vonatkozó KRESSZ előírásokra, miszerint, az autópálya és autóút úttestén, a forgalmi okból szükséges megállást kivéve, MEGÁLLNI TILOS! Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha, műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen, a jármű a forgalmat ellenőrzi, a jármű útfenntartást, úttisztítást végez, a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi, a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik. Minden esetben fontos, hogy, használjunk tompított fényszórót! A KRESZ előírja, nagy segítség a rossz időjárási körülmények között, hiszen könnyebben észrevesz minket a többi sofőr.

A levillogást ugyan nem büntetik, de nem túl szép dolog. Sokan megfélemlítésre használják, a másik veszélyes dolog a leszorítás, de szerencsére erre nem túl gyakran van példa. Sajnos sok az agresszív sofőr, ezért elővigyázatosnak kell lenni. Ne szemeteljünk, mert, ilyen sebesség mellett balesetveszélyes. Ha autópályán kihajítunk valamit az ablakon, azzal kárt is okozhatunk, betörheti valaki más szélvédőjét, de ami még veszélyesebb, a másik sofőr megijed és elrántja a kormányt. Cigarettacsikket se dobjunk ki az ablakon, mert nyáron a melegben könnyen tüzet okozhat. Általában véve, ha le akar valaki hajtani a pályáról, elég időt hagy a kisorolásra. Akkor okoz problémát, mikor az emberek elgondolkodnak, és mire feleszmélnek, már ott is a kijárat. Ahelyett, hogy ilyenkor veszélybe sodorjuk magunkat vagy másokat a hirtelen sávváltással, inkább fogadjuk el a helyzetet és haladjunk tovább biztonságosan, hajtsuk le a következő kijárón vagy forduljunk meg, ahol lesz rá lehetőség. AUTÓMENTÉS M2- M0 – M7 –M31 AUTÓPÁLYA! MUNKAGÉPMENTÉS, KISBUSZMENTÉS, AUTÓSZÁLLÍTÁS M2-M7-M31!

Nonstop 024 automentés
Kezdőlap